kytkimen pääsylinteri
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: kytkimen pääsylinteri
Laitetaas toimittajia 31x3,5 EPDM o-renkaalle, siis pyöreäprofiilisille:
https://www.ir-dichtungstechnik.de/gewe ... black.html
Ja tämä 30x3,5 EPDM:
https://www.o-ring-stocks.eu/o-ring-30x ... -ors172344
Tämä oli vinkeissä 30x3,5 tilalle tuumamittainen:
https://eshop.tiivistekeskus.fi/fi/tuot ... 23941409/1
Tässä kai eri materiaali:
https://eshop.tiivistekeskus.fi/fi/tuot ... 23941409/1
-Jouni
https://www.ir-dichtungstechnik.de/gewe ... black.html
Ja tämä 30x3,5 EPDM:
https://www.o-ring-stocks.eu/o-ring-30x ... -ors172344
Tämä oli vinkeissä 30x3,5 tilalle tuumamittainen:
https://eshop.tiivistekeskus.fi/fi/tuot ... 23941409/1
Tässä kai eri materiaali:
https://eshop.tiivistekeskus.fi/fi/tuot ... 23941409/1
-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Re: kytkimen pääsylinteri
No onko kukaan tilannut 30x3,5 rinkuloita? Voisin pari ottaa varalle.
-Sami
-Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
Minulla juuri petti työsylinterin tiiviste, minulla oli koppa auki rasvasin kytkimen avaus tapin. Jousi männän takana oli kääntynyt poikittain ja kampesi männän vinoon. Minä olen käyttänyt viton o- rengasta, hyvin on pelannut, sellaisen laitan nytkin kun on varalla. Mitat on 31 x 3.4
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: kytkimen pääsylinteri
Oliko se ura kantikas?
Martti
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Re: kytkimen pääsylinteri
Onhan se ura kantikas. Vika olikin välikuula oli kulunut kantikaaks ja pudonnut pois paikaltaan, mäntä tuli liian ulos. Vanhemmiten alkaa tulla mokia remontissa.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Re: kytkimen pääsylinteri
Sami sinunkin kannattaa mittailla, kuinka pitkälle se sylinteri tulee käytössä. Jos se on täpärällä o-renkaaseen nähden vuoto herkkyys voi siitä johtua.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Re: kytkimen pääsylinteri
No jos se nyt kestäisi taas muutaman vuoden. Pitää sitten tutkia. Ja ehkä ensin koitan sitä 30x1,5 o-rengasta.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: kytkimen pääsylinteri
Moi
Vieläkö on tarvetta näille o-renkaille?
https://www.ir-dichtungstechnik.de/gewe ... black.html
https://www.o-ring-stocks.eu/o-ring-30x ... -ors172344
Voisin laittaa vaikka tilaukseen useampia? Voin tuoda ralliin tai lähettää kirjekuoressa.
Sanottakoon vielä o-renkaan uran muodosta poikkileikkaukseltaan pyöreälle o-renkaalle. Vanhempi tapa suunnitella o-renkaan ura, on puolipyöreä uran pohjan muoto. Eli konetekniikassa vanha koulukunta sanoo, että suora tasopinta uran pohjalla o-renkaalle on aina väärin. Uudempi suunnittelutapa sallii myös kantikkaan uran pyöreäprofiiliselle o-renkaalle. Luultavasti tehdas on jättänyt itselleen taiteellisen vapauden (myös vaihtaa halutessaan tiivisterenkaan mallia) käyttämällä kantikasta uraa, ja jättämällä varaosaluetteloissa mainitsematta mitään tiivisteen tiedoista.
-Jouni
Vieläkö on tarvetta näille o-renkaille?
https://www.ir-dichtungstechnik.de/gewe ... black.html
https://www.o-ring-stocks.eu/o-ring-30x ... -ors172344
Voisin laittaa vaikka tilaukseen useampia? Voin tuoda ralliin tai lähettää kirjekuoressa.
Sanottakoon vielä o-renkaan uran muodosta poikkileikkaukseltaan pyöreälle o-renkaalle. Vanhempi tapa suunnitella o-renkaan ura, on puolipyöreä uran pohjan muoto. Eli konetekniikassa vanha koulukunta sanoo, että suora tasopinta uran pohjalla o-renkaalle on aina väärin. Uudempi suunnittelutapa sallii myös kantikkaan uran pyöreäprofiiliselle o-renkaalle. Luultavasti tehdas on jättänyt itselleen taiteellisen vapauden (myös vaihtaa halutessaan tiivisterenkaan mallia) käyttämällä kantikasta uraa, ja jättämällä varaosaluetteloissa mainitsematta mitään tiivisteen tiedoista.
-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Re: kytkimen pääsylinteri
Noista o-renkaista oli joku aika sitten juttua kerhon whatsapp ryhmässä. Jonkinlainen satsi lienee tulossa ralliin.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: kytkimen pääsylinteri
Mä olisin ehkä uusinut o-rinkulan nyt omaani kun kerran on auki. Mulle saisi lähettää postilla. En vaan muista kumpi koko siinä on.
-Jouni
-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964