Olen jo aikaisemmin hämmästellyt Michelin Pilot Activ renkaiden kulutuskestoa. Nyt on rengassetillä mittarissa yli 16 000km ja vielä saa ajella. Varsinkin eturenkaassa on vielä tosi hyvä pinta. Ennen olen joutunut rengastöihin n. 12 000km paikkeilla. Onko kohdalle sitten osunut kestävä erä vai mikä lienee syynä, mutta on hyvä tulos.
Yksi tekijä voi olla käyttämäni rengaspaineet. En ole nuukaillut, vaan renkaissa on aina kunnon paineet. Kylmänä edessä 2,7 bar ja takana 3,0 bar. Ajossa kun lämpenevät niin tulee helposti 0,3 bar lisää.
Uusi setti on odottanut vuoroaan koko kauden, mutta saa vieläkin odottaa...
-Sami
Renkaiden kestävyys - mutuilua
Renkaiden kestävyys - mutuilua
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: Renkaiden kestävyys - mutuilua
Hyvin Sulla kestää, minulla jää alle kymppitonnin. Noita Misukoita pitäis kokeilla, tulee vaan noita vuosia renkaalle tuolla kulutus kestävyydellä.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Re: Renkaiden kestävyys - mutuilua
No en minä niistä vuosista ole huolissani, vaikka kaudessa ei tule hirveästi kilometrejä. Katsoin alla olevista aikaleiman ja olivat vuodelta -18. Uudet on -20.
Takarenkaan tulin jo vaihtaneeksi ja hyvä niin. Olisi muuten jäänyt jarrusylinterin tiivisteen korjaustarve huomaamatta. Takarataskin on jo kulunut, vaikka ajoa on vasta 20000km. Mutta kyllä sillä vielä ensi kesä menee. Ketju on hyvässä kunnossa, ei ole tarvinnut paljon kiristellä. Ketju siis kestää pitempään kuin ratas.
Ahtin modin innoittamana meinasin seuraavaksi kokeilla 520 ketjua...
Niin ja vielä, Michelin on tietääkseni lopettanut Pilot Activ valmistuksen. Huomasivat varmaan, että tuli tehtyä liian hyvä ja kestävä rengas. Ei kauppa käy riittävän tiheästi...
Sami
Takarenkaan tulin jo vaihtaneeksi ja hyvä niin. Olisi muuten jäänyt jarrusylinterin tiivisteen korjaustarve huomaamatta. Takarataskin on jo kulunut, vaikka ajoa on vasta 20000km. Mutta kyllä sillä vielä ensi kesä menee. Ketju on hyvässä kunnossa, ei ole tarvinnut paljon kiristellä. Ketju siis kestää pitempään kuin ratas.
Ahtin modin innoittamana meinasin seuraavaksi kokeilla 520 ketjua...
Niin ja vielä, Michelin on tietääkseni lopettanut Pilot Activ valmistuksen. Huomasivat varmaan, että tuli tehtyä liian hyvä ja kestävä rengas. Ei kauppa käy riittävän tiheästi...
Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: Renkaiden kestävyys - mutuilua
Myös Metzeler Lasertec valmistus on lopetettu.
Esim. mynetmoto tarjoaa tällä hetkellä vain seuraavia 120/90-18 (65V):
- Avon Roadrider
- Continental Conti Go (valmistus lopetettu)
- Continental Classic Attact
Vähiin käy vaihtoehdot.
Sami
Esim. mynetmoto tarjoaa tällä hetkellä vain seuraavia 120/90-18 (65V):
- Avon Roadrider
- Continental Conti Go (valmistus lopetettu)
- Continental Classic Attact
Vähiin käy vaihtoehdot.
Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Renkaiden kestävyys - mutuilua
Moi
Hankalampi juttu, ei niitä voi oikein varastoimaankaan alkaa kun tahtovat kypsyä. Tosin olen kyllä ajanut yli-ikäisetkin renkaat loppuun. Kyllä niitä retrokokoja joku alkaa valmistamaan, ei ne kokonaan lopu, mutta valikoima menee väistämättä huonoksi.
Martti
Hankalampi juttu, ei niitä voi oikein varastoimaankaan alkaa kun tahtovat kypsyä. Tosin olen kyllä ajanut yli-ikäisetkin renkaat loppuun. Kyllä niitä retrokokoja joku alkaa valmistamaan, ei ne kokonaan lopu, mutta valikoima menee väistämättä huonoksi.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Re: Renkaiden kestävyys - mutuilua
Pirelliltä ja Metzeleriltä löytyy hyvin Laverdoihin sopivia kokoja. Etu 100/90-18, taka 120/90-18 ja 130/80-18.
Metzelerin Lasertec eturengas on lyhytikäinen. Lähinnä sen takia että siinä on alunperinkin hyvin vähän kulutuspintaa. Jouni ja minä olemme käyttäneet Pirellin Sport Demoneja. Ei pahaa sanotttavaa. Mun ajotyylilläni kestäneet takana 12-13 000 km. Edessä pidempään. Vaihdan renkaan kun siinä on kulutuspintaa jäljellä 2,0-3,0 mm. Keväällä on turha jättää enää 3 mm:n rengasta alle. Muuten tulee vaihto keskellä kesää ja kokemuksesta voi todeta että itku meinaa tulla. Viime vuonna vaihdoin eturenkaan juhannuksen jälkeen. Yritin saada sitä tasapainotettavaksi. Tylyin ilmoitus oli että elokuussa olisi seuraava mahdollisuus. Muillakin oli kahden kolmen viikon jonot. Onnekseni sain sen painotettavaksi tutulle joka teki sen yöllä kun ei muuten kerinnyt.
T. Hannu
Metzelerin Lasertec eturengas on lyhytikäinen. Lähinnä sen takia että siinä on alunperinkin hyvin vähän kulutuspintaa. Jouni ja minä olemme käyttäneet Pirellin Sport Demoneja. Ei pahaa sanotttavaa. Mun ajotyylilläni kestäneet takana 12-13 000 km. Edessä pidempään. Vaihdan renkaan kun siinä on kulutuspintaa jäljellä 2,0-3,0 mm. Keväällä on turha jättää enää 3 mm:n rengasta alle. Muuten tulee vaihto keskellä kesää ja kokemuksesta voi todeta että itku meinaa tulla. Viime vuonna vaihdoin eturenkaan juhannuksen jälkeen. Yritin saada sitä tasapainotettavaksi. Tylyin ilmoitus oli että elokuussa olisi seuraava mahdollisuus. Muillakin oli kahden kolmen viikon jonot. Onnekseni sain sen painotettavaksi tutulle joka teki sen yöllä kun ei muuten kerinnyt.
T. Hannu