Sytytyslaitteita näytille

Tänne voi lisätä hyödyllisiä linkkejä
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Tällaisia on tulossa koekäyttöön.
Liitteet
P1020218_20 Tulppa.JPG
P1020218_20 Tulppa.JPG (64.7 KiB) Katsottu 291 kertaa
P1020217_20 Sytkälaitteita.JPG
P1020217_20 Sytkälaitteita.JPG (76.73 KiB) Katsottu 291 kertaa
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Tuo sytytystulppa on Laverda 750 ensiasennustulppa Bosch WG250T28. Sellaiset niissä kuuluu olla. Ovat aika erikoiset pintapurkauselektrodeilla. Näitä löytyy välillä mm. eBaysta vanhoja varastoja.
Samaa tulppamallia on ollut käytössä mm. Ferrarin, Porschen, Alfa-Romeon ja Mersun 60-luvun urheiluautoissa. Antaa hurjat tehopiikit, koko tulpan pää syttyy kipinöidessä.

Samasta tulpasta tuli aikoinaan uudempi malli, joka toimii samoin mutta sen pää on erinäköinen. Tämän mallinumero on ehkä WG250T30 (en lupaa vielä). Ainakin tällä numerolla löytyy vanhoja varastoja paremmin netistä.

Juu sivuelektrodi on vain käynnistystä varten ja sen kärkiväli kuuluu olla ko. tulppamallilla 0,45mm.
Viimeksi muokannut JouniSFC1000, 10. Joulu 2019 23:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Tulpanhatut ovat valittuja kulmamallit twiniin ja suorat tripleen. Ne ovat vesitiiviit, peltikuoriset ja yhden kilon vastuksilla. Tarkoituksena on että toimivat tarvittaessa myös Boschin vastustulpilla.

Suora malli tripleen:
Bremi 13202/1
https://www.autodoc.fi/bremi/1344621

Kulmamalli twiniin:
Beru WOA4/14
https://www.autodoc.fi/beru/991827
Viimeksi muokannut JouniSFC1000, 10. Joulu 2019 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Eli tarkoitus on että noilla ko. tulpanhatuilla voisi esim. käyttää Boschin nykyisiä tuotannossa olevia normaaleilla elektrodeilla varustettuja vastustulppia WR4CC. WR4CC korvaa kaikki Laverdojen manualeissa mainitut tulpat W240T2, W250T2 ja W260T2-tulpat paitsi että niissä on viiden kilo-ohmin vastus. Uuden mallista tulppaa on hyvin saatavissa Motonetistä numerolla 11-1690. Presetti pitäisi olla 0,70mm ko. tulpalla, eli voi käyttää sekä twinissä että triplessä. Twinissä yleensä kärjet säädetään arvoon 0,60mm ja triplessä yleensä 0,70mm.

Niin ja NGK B8ES pitäisi vastata W240T2:sta eli voi olla liian kuuma moniin Laverdoihin. Champion N3C pitäisi vasta W240T2:sta, monet säätää Championeilla seokset melko laihoiksi että itsepuhdistus vielä toimii. Siksi suosittelen tätä ratkaisua mieluummin.
Densoa ei ehkä kannata edes kokeilla Laverdassa, siinä on hyvin huonosti viimeistellyt elektrodit jotka voivat aiheuttaa ongelmaa, lisäksi lämpöarvot ovat liian kuumia tai liian kylmiä samoin kuin NGK:ssa. Redax sanoi kokeilleensa Densoja joskus ja sanoi ettei saanut niillä Laverdoja koskaan toimimaan.
Viimeksi muokannut JouniSFC1000, 17. Helmi 2020 21:18. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Beru KS082 katkojankärjet twiniin:
https://www.autodoc.fi/beru/993868

Pitäisi olla vastaavat kuin mitä myyjät myyvät kovaan hintaan maailmalla. Eli johtojen liittimet tulee vaihtaa että sopivat, muuten heittämällä paikoilleen. Näiden kärkien materiaali on ehkä volframi, en tiedä olisiko jokin muu materiaali enemmän optimi. Volframielektrodinen yleensä säilyttää kärkivälinsä poikkeuksellisen hyvin, mutta on alttiimpi korroosiolle kuin esim. platina.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sytytyslaitteita näytille

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

JouniSFC1000 kirjoitti: 10. Joulu 2019 23:26 Tuo sytytystulppa on Laverda 750 ensiasennustulppa Bosch WG250T28. Sellaiset niissä kuuluu olla. Ovat aika erikoiset pintapurkauselektrodeilla. Näitä löytyy välillä mm. eBaysta vanhoja varastoja.
Samaa tulppamallia on ollut käytössä mm. Ferrarin, Porschen, Alfa-Romeon ja Mersun 60-luvun urheiluautoissa. Antaa hurjat tehopiikit, koko tulpan pää syttyy kipinöidessä.

Samasta tulpasta tuli aikoinaan uudempi malli, joka toimii samoin mutta sen pää on erinäköinen. Tämän mallinumero on ehkä WG250T30 (en lupaa vielä). Ainakin tällä numerolla löytyy vanhoja varastoja paremmin netistä.

Juu sivuelektrodi on vain käynnistystä varten ja sen kärkiväli kuuluu olla ko. tulppamallilla 0,45mm.
Varmistan yllä lukevan tiedon oikeaksi. Bosch korvasi pintapurkaustulpan WG250T28 mahdollisesti
tuotantoteknisistä syistä jossain välissä mallilla WG250T30. Toiminta on täysin sama erilaisesta
ulkonäöstä huolimatta. Vasemmalla WG250T28, oikealla WG250T30. Molempia löytyy satunnaisesti
eBaysta vanhoja varastoja.
Kuva

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Vastaa Viestiin