kytkimen pääsylinteri
kytkimen pääsylinteri
Jaahas, menee pääsylinterin mäntä ja tiivisteet vaihtoon. Juuri huomasin, että on talven aikana tihuttanut muutaman tipan. Ei vielä paha, mutta korjattava. Edellinen korjaussarja kesti 43000km. Ei hyvä. Pitäisi melkein etsiä luotettavampi asetelma, mutta tähän hätään menee korjaamalla. Kohtuuhintainen korjaussarja löytyi täältä: https://www.telgesparts.de/brembo-seal- ... anguage=en
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
No ei hyvin lähde tämä kausi käyntiin. Pääsylinterin kun sain korjattua niin nyt vuotaa työsylinteri. Onkohan meidän vinkeissä mainitut o-renkaan mitat oikein? Edellisestä vaihdosta ei ole kuin 20000km. Kuinka usein muut ovat joutuneet o-renkaan uusimaan?
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
Työsylinterin o-rengas vaihdettu. Likainen homma. Vielä kun saan kytkin nesteet ilmattua ja öljyt koneeseen, niin sormet ristissä eteenpäin. Seuraavaa remonttikohdetta edotellessa tietenkin. Laittakaa arvauksia mikä se voisi olla. Oikein arvanneelle yllätyspalkinto sitten kun vika ilmenee...
Sami
Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
Vielä aihepiiriin liittyen. Pisti laverdafoorumilla silmään vanha Redaxin kommentti jossa suositteli kytkimen nesteeksi automaattivaihteiston öljyä. Kuulostaa merkilliseltä ratkaisulta. Onko kenelläkään kokemuksia?
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
Olen kuullut 125 KTM käyttää öljyä, oliko nyt kytkimessä, vai jarruissa. Itse en ole käyttänyt. Joo magura käyttää öljyä ja Brembo jarru nestettä KTM:ssä. Kai tiiviste materiaalit ratkaisee.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: kytkimen pääsylinteri
X (poistettua, saattaa olla väärä tietoa koskien tiivisteen muotoa)
Materiaali kuuluu olla EDPM.
Suosittelen jarrunesteeksi ATE SL.6 (DOT 4). Voitelee hyvin kumiosia ja elvyttää niitä.
Tällä hetkellä kaikista kokeilluista paras tuntuma ja osat kestää pisimpään. On muuten iso ero
jarrunesteissä, ei kannata ostaa halvinta.
-Jouni
Materiaali kuuluu olla EDPM.
Suosittelen jarrunesteeksi ATE SL.6 (DOT 4). Voitelee hyvin kumiosia ja elvyttää niitä.
Tällä hetkellä kaikista kokeilluista paras tuntuma ja osat kestää pisimpään. On muuten iso ero
jarrunesteissä, ei kannata ostaa halvinta.
-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: kytkimen pääsylinteri
En osaa sanoa.
Normaali glykolieetteripohjainen jarruneste (kuten DOT 3 ja 4) vaatii EPDM:n tiivistemateriaaliksi.
Mineraaliöljy vaatii esim. nitriilikumin tai Vitonin.
En osaa sanoa mitä automaattivaihteistoöljy vaatii. Niitäkin on paljon erilaisia. Kuulostaa silti oudolta.
-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: kytkimen pääsylinteri
Moi
Tämä "neliskanttinen" kumi on siis sama profiililtaan mitä levyjarrujen sylintereissä käytetään. Ate julkaisi aikoinaan "raamattua" jossa oli mitat kaikille valmistettaville kumeille, sen kautta pääsisi kiinni automalliin jos löytyy oikea koko.
Usein kumi on vähän suunnikas, niin se palauttaa männän paremmin.
Martti
Tämä "neliskanttinen" kumi on siis sama profiililtaan mitä levyjarrujen sylintereissä käytetään. Ate julkaisi aikoinaan "raamattua" jossa oli mitat kaikille valmistettaville kumeille, sen kautta pääsisi kiinni automalliin jos löytyy oikea koko.
Usein kumi on vähän suunnikas, niin se palauttaa männän paremmin.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Re: kytkimen pääsylinteri
StopTech 753.99001
Tuo voisi käydä, on kantikas ja 30mm männälle.
Tuo voisi käydä, on kantikas ja 30mm männälle.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Re: kytkimen pääsylinteri
Toinen vaihtoehto: Brembo 205595513
On myös kantikas ja 30mm männälle.
On myös kantikas ja 30mm männälle.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!