kytkimen pääsylinteri

Twinit, Triplet, Piikit, Protot, Spesiaalit...
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

Jaahas, menee pääsylinterin mäntä ja tiivisteet vaihtoon. Juuri huomasin, että on talven aikana tihuttanut muutaman tipan. Ei vielä paha, mutta korjattava. Edellinen korjaussarja kesti 43000km. Ei hyvä. Pitäisi melkein etsiä luotettavampi asetelma, mutta tähän hätään menee korjaamalla. Kohtuuhintainen korjaussarja löytyi täältä: https://www.telgesparts.de/brembo-seal- ... anguage=en
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

No ei hyvin lähde tämä kausi käyntiin. Pääsylinterin kun sain korjattua niin nyt vuotaa työsylinteri. Onkohan meidän vinkeissä mainitut o-renkaan mitat oikein? Edellisestä vaihdosta ei ole kuin 20000km. Kuinka usein muut ovat joutuneet o-renkaan uusimaan?
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

Työsylinterin o-rengas vaihdettu. Likainen homma. Vielä kun saan kytkin nesteet ilmattua ja öljyt koneeseen, niin sormet ristissä eteenpäin. Seuraavaa remonttikohdetta edotellessa tietenkin. Laittakaa arvauksia mikä se voisi olla. Oikein arvanneelle yllätyspalkinto sitten kun vika ilmenee...

Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

Vielä aihepiiriin liittyen. Pisti laverdafoorumilla silmään vanha Redaxin kommentti jossa suositteli kytkimen nesteeksi automaattivaihteiston öljyä. Kuulostaa merkilliseltä ratkaisulta. Onko kenelläkään kokemuksia?
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
ltmt7
moderator
moderator
Viestit: 448
Liittynyt: 18. Loka 2008 18:16
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja ltmt7 »

Olen kuullut 125 KTM käyttää öljyä, oliko nyt kytkimessä, vai jarruissa. Itse en ole käyttänyt. Joo magura käyttää öljyä ja Brembo jarru nestettä KTM:ssä. Kai tiiviste materiaalit ratkaisee.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

X (poistettua, saattaa olla väärä tietoa koskien tiivisteen muotoa)

Materiaali kuuluu olla EDPM.

Suosittelen jarrunesteeksi ATE SL.6 (DOT 4). Voitelee hyvin kumiosia ja elvyttää niitä.
Tällä hetkellä kaikista kokeilluista paras tuntuma ja osat kestää pisimpään. On muuten iso ero
jarrunesteissä, ei kannata ostaa halvinta.

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

cape kirjoitti: 19. Huhti 2021 20:26 Vielä aihepiiriin liittyen. Pisti laverdafoorumilla silmään vanha Redaxin kommentti jossa suositteli kytkimen nesteeksi automaattivaihteiston öljyä. Kuulostaa merkilliseltä ratkaisulta. Onko kenelläkään kokemuksia?
En osaa sanoa.

Normaali glykolieetteripohjainen jarruneste (kuten DOT 3 ja 4) vaatii EPDM:n tiivistemateriaaliksi.
Mineraaliöljy vaatii esim. nitriilikumin tai Vitonin.
En osaa sanoa mitä automaattivaihteistoöljy vaatii. Niitäkin on paljon erilaisia. Kuulostaa silti oudolta.

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
italosound
club member
club member
Viestit: 790
Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja italosound »

Moi
Tämä "neliskanttinen" kumi on siis sama profiililtaan mitä levyjarrujen sylintereissä käytetään. Ate julkaisi aikoinaan "raamattua" jossa oli mitat kaikille valmistettaville kumeille, sen kautta pääsisi kiinni automalliin jos löytyy oikea koko.
Usein kumi on vähän suunnikas, niin se palauttaa männän paremmin.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

StopTech 753.99001
Tuo voisi käydä, on kantikas ja 30mm männälle.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja cape »

Toinen vaihtoehto: Brembo 205595513
On myös kantikas ja 30mm männälle.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Vastaa Viestiin