lukituslevy

Keskustelua Laverdoista, moottoripyöristä yleensä ja miksei kaikesta muustakin...
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1731
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

lukituslevy

Viesti Kirjoittaja cape »

Morot,

Olisiko kysyntää ketjupyörän lukituslevyille jos teetän sarjan? Kuopiosta löytyy vesileikkausta tekevä firma, jossa onnistuisi todennäköisesti helpostikin. Materiaaliksi ajattelin 0,5mm rst-levyä. Vääntölujuus on varmasti heikompi kuin jollain muulla teräksellä, mutta eipähän ruostuisi. Ja toisaalta jos nuo saisi järkihintaan, niin sama olisi vaihtaa aina uudet levyt rattaiden vaihdon yhteydessä.

Tämä on vain ennakkokysely, muuta ei ole valmiina kuin piirustukset. Selvittelen tuotantoa ja kustannuksia jos kiinnostusta löytyy.

-Sami

Kuva
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
italosound
club member
club member
Viestit: 790
Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
Paikkakunta: Lempäälä

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja italosound »

Moi
Mukana, jos RGS:ssä on samat.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Moi

Ostin itse viimeksi Motaliasta.
Lienevät teettäneet siellä päin sarjoja.

Materiaali oli nimenomaan rosteri.
Alkuperäinen on sinkittyä terästä.

Lukituslevyn voi käyttää yleensä kaksi kertaa.
Eli toisella kerralla taivutetaan päihin siivekkeet,
toisella kerralla kylkiin siivekkeet.

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1731
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja cape »

Lukituslevyjä on nyt tulossa muutaman kymmentä. Hinta luokkaa puolet esim. Motalian hinnasta. Valmiita viikolla 6. Voin tuoda ralliin tai jos on tarvetta aikaisemmin, niin kysele.

Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Mulle ainakin yhden parin voisi tuoda ralliin.

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1731
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja cape »

Voin tuoda nipun, ei näitä jaksaisi yksi pari kerrallaan myydä.

Materiaali vaihtui 0,6mm rst-levyyn. Vesileikkauksen jäljiltä kappaleen "alapintaan" jää pieni purse, jonka kukin saa itse hioa pois. Tai jättää hiomatta, tuskin sillä on merkitystä.

Sami
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
italosound
club member
club member
Viestit: 790
Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
Paikkakunta: Lempäälä

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja italosound »

Moi
Juu rallin pariin pyörään satsi.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1731
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja cape »

Ja tuli tietysti mieleen, mitenkäs eturattaan lukituslevy? Onko tarvetta? Saisin varmaan samalla valmistajalla teetettyä. Tuossa on liitteenä Andyltä ostettu levy, josta saan mitat. Ainoa mitä ihmettelen on tuon levyn paksuus. Tuossa se on 1,4mm, mutta omissa muistikuvissa se olisi paksumpaa materiaalia. Onko kenelläkään mahdollisuutta mitata paksuus olemassa olevasta levystä. Itsellä on mopo paketissa, enkä viitsi tuon takia aukaista. Jotain 1,5mm levyä olisi helpostikin saatavilla, mutta onko teräksen laatu miten merkittävä?

Kyselee,
Sami
Liitteet
20220208_140634_copy_916x1076.jpg
20220208_140634_copy_916x1076.jpg (83.96 KiB) Katsottu 294 kertaa
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Moi

Tuon eturattaan lukituslevyn paksuus on 2,0mm. Vaatii vähän enemmän laitteistolta tehdä tällaisia.
Sen on pakko olla tuon paksuinen, muuten ulostuloakselista menee poorit. En tiedä pystyykö
myös jollain tavalla simmailemaan valmistusvikaisella liian ohuella levyllä. Kaikki nuo
ohuemmat levyt on omia virityksiä, ei Laverdan toimittamia. Tässä on uskoakseni pääasiallinen syy,
miksi ulostuloakseleita myydään ulkomailla joka paikassa. Toinen syy on toki, etteivät kaikki
eri valmistajien jälkituotantorattaat ole täysin tiiviitä akseliin (myöhemmissä Laverdoissa ei olleet alkuperäisetkään enää täysiin timmejä). Kolmas syy on normaali kuluma.
Ratas on ihan hyvä välillä kokeilla että istuu tiukasti akselissa.
Mä otan heti useamman, jos saat teetettyä.

Voin ampua XRF:llä vanhan oikean paksuisen lukituslevyn, kun saan käteen ensi viikonloppuna.
Kertoo mitä materiaalia se on. En siltikään ole ihan varma onko tämä lukkolevy Laverdan toimittama.

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: lukituslevy

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Kolmas mitä tarvitaan on ensiön lukkolevyt oikeasta materiaalista. Sellaiset mitkä toimii tehtaan ohjeen mukaisella 100 Nm kiristykseällä. (Huom. 120-asteisen korjaamokirjassa on väärä 70Nm momentti). Porukat maailmalla kiristää johonkin 200 tai 1500Nm momenttiin väärän materiaalin lukkolevyjä, siinä menee kampurakin rikki. Tällaisia lukkolevyjä myydään tällä hetkellä. Kerron myös kun tiedä niiden materiaalin, niissä se on hyvin kriittinen.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Vastaa Viestiin