Laverdan öljynpaine

Twinit, Triplet, Piikit, Protot, Spesiaalit...
Avatar
italosound
club member
club member
Viestit: 790
Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
Paikkakunta: Lempäälä

Laverdan öljynpaine

Viesti Kirjoittaja italosound »

Moro
Melkoista asiantuntijuutta näkyi olevan kansainvälisellä foorumilla öljy paineesta, fysiikan peruslait hukassa, mutta väliäkös tuosta.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Avatar
JouniSFC1000
administrator
administrator
Viestit: 706
Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Laverdan öljynpaine

Viesti Kirjoittaja JouniSFC1000 »

Mä olen tänään seurannut samaa ketjua. Näissä moottoreissa ei juurikaan öljynpainetta kuulu olla, koska voitelukohteet syötetään pikemminkin öljyn määrällä kuin paineella. Öljypumpun jälkeen ei ole myöskään paineenrajoitusventtiiliä.

Sivusto on selvästi ollut parantumassa minusta tässä nyt pari vuotta, en tiedä mihin se asettuu.
Olen meinneinä vuosina lukenut todella usein ko. sivuston jutut tällä tavalla:

1. Kiva nähdä että tämä mukava ja järkevä herrasmies on liittynyt foorumille. Kukaan muu kuin joku juuri sillä foorumilla mainittu mystinen Laverda-ekspertti ei voi koskaan saada näitä toimimaan, joten hänen tulisi teettää nyt oma moottoriremonttinsa sellaisella. Veikkaan että tuo kommentti #7 saattaa johtua pikemminkin siitä, että hän oli lukenut muita viestiketjuja, esim. muut alla olevat viestiketjut olivat samoihin aikoihin olleet siellä aktiivisena.
https://laverdaforum.com/xf/threads/101925/

2. Moottorin rakennuttua hänen tulisi laittaa matalamman oktaaniluvun polttoainetta tankkiin kuin mitä valmistaja suosittelee. Ongelma tässä tosiasiallisesti lienee esimerkiksi nykyinen myytävillä oleva polttoaine, jonka takia esimerkiksi keskialuetta voi joutua hieman laihentamaan. Ketjussa mainittu Bonneville on tarkoitettu toimivaksi 95:lla.:
https://laverdaforum.com/xf/threads/101818/

3. Sitten hänen tulisi ajaa moottori sisään vaikkapa polttamalla kumia heti kun se ensimmäistä kertaa käynnistyy. Muuten "tulpat voi karstoittua tai sylinteriputket lasittua". Ne siellä tehtaalla ei ole tiennyt mitään näistä, samoin insinöörit, koneistajat sun muut ei tiedä näistä mitään. Kuka tahansa kuka on itse kokeillut tietäisi paremmin. Tässä todelliset ongelmapaikat lienevät: 1. Sisäänajossa on normaalia että tulpat voi joutua putsaamaan kerran tai kaksikin kertaa. 2. NGK:n tulpat eivät välttämättä lähde enää toimimaan kun ne kastuu tai nokeentuu, toisin kuin monen muun merkkiset tulpat. NGK:n tulpat voi vaihtaa uusiin tai voi käyttää eri merkkisiä tulppia. 3. Moottorille sopimaton moottoriöljy. 4. Väärä hoonaus tai rengastus, yms.
https://laverdaforum.com/xf/threads/101308/

-Jouni
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Vastaa Viestiin