Kyllä ilma virtasi...

Twinit, Triplet, Piikit, Protot, Spesiaalit...
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Kyllä ilma virtasi...

Viesti Kirjoittaja cape »

No huh, huh. Purin juuri Jotan ilmanputsarin ja hyvin on ilma päässyt virtaamaan. Putsauksesta ei sitten voikaan puhua. Ilmanputsarin ”superlon”-levystä (joka on koteloitu muoviritilään) ei ollut kuin riekale jäljellä ja muutenkin sisusta vaikutti varsin riisutulta. Ainakin varaosakuviin verrattuna sieltä puuttui osia. No, puutteista ei niin väliä, mutta saako korvaavan n. 5mm paksun superlonlevyn, joka kestää bensaa ja toimisi ilmaputsarina esim. autotarvikeliikkeestä? Vai millä olette sen korvanneet?
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
TommiK
club member
club member
Viestit: 234
Liittynyt: 13. Loka 2008 09:09
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kyllä ilma virtasi...

Viesti Kirjoittaja TommiK »

Minä olen korvannut tuon suodatinlevyn vastaavanlaisella, en tiedä sen koostumusta, mutta sain sen kaverilta, joka oli ostanut sitä juuri tuohon tarkoitukseen. Esim Etolasta pitäisi saada sitä, kysymällä selviää varmasti bensankestokin.
Jos et saa mistään niin minulla on sitä jäljellä ehkä justiin sen verran että saat siitä suotimen tehtyä. Suodattimen kotelo on muuten erittäin herkästi murtuvaa muovia, varoen sen kanssa. Suodatin ritilä samoin aika kovaa muovia. mutta aukesi mattoveitsellä avittaen siististi. Epoksiliimaa kyllä meni kotelon halkeamien paikkailuun, ritilän laitoin kasaan ilmastointiteipillä vahvistettuna.

TommiK
Breganze Heavy Metal - - - Ei Laverdaa tällä hetkellä. Triumph Tiger 'Steamer' 1998 British Racing Green. Mutta 3-sylinteriä!
Avatar
cape
club member
club member
Viestit: 1733
Liittynyt: 09. Loka 2008 08:50

Re: Kyllä ilma virtasi...

Viesti Kirjoittaja cape »

Eipä löytynyt esim. Motonetistä mitään sopivaa levyä. Stormin verkkomyymälässä oli jotain tarjolla, mutta en tilannut sieltäkään. Ratkaisin asian tekemällä uuden tiivisteen pölynimurin moottorin suodattinlevystä. Sellaista valkoista vanulevyä, mitähän lie mikrokuitua. Juuri sopiva paksuus ja vaikuttaa kaikinpuolin pätevältä. Testasin vielä bensankestoa laittamalla lasipurkkiin bensaa ja sinne suikaleen tuota suodatinlevyä. Ei ollut bensalla levyyn minkäänlaista vaikutusta. Sopivuus selviää sitten ensi kesän ajoissa.

Noissa muoveissa, kuten tuo TommiK:n kotelo, on jossain se todella ikävä piirre, että haurastuvat melkoisesti vuosien saatossa. Omani on onneksi edelleen hyvässä kunnossa ja kestää vaikka minkälaista vääntelyä. Voihan se tietysti olla eri muovia kuin tuo varoittava esimerkki.

Noo, nyt on yksi kohde ainakin näennäisesti huollettu ja voi ottaa seuraavan tarkasteluun. Mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea tuosta pyörästä paljastuu. Ostohetkellä kun ei ollut aikaa syvällisempään tutkiskeluun, piti vaan toivoa parasta. En kyllä usko mitään isompaa harmia löytyvän, johan tuo olisi reilun 1000 km testiajoissa jotain oireillut...
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
Avatar
TommiK
club member
club member
Viestit: 234
Liittynyt: 13. Loka 2008 09:09
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kyllä ilma virtasi...

Viesti Kirjoittaja TommiK »

Eihän nämä yleensä oireile, mitä nyt vähän kiukuttelevat välillä ;)

Perusjutut kunnossa, niin näillä ajaa maailman tappiin ja vielä takaisinkin :D

Corsalla meni tosiaan reilu 130tkm ilman varsinaista remonttia, kerran petti nokkaketjun lukko ajossa,vika täysin sarvien välissä.

Virheistä oppii, ainakin sen, että ei kannata käyttää käytettyä nokkaketjun lukkoa.

TommiK
Breganze Heavy Metal - - - Ei Laverdaa tällä hetkellä. Triumph Tiger 'Steamer' 1998 British Racing Green. Mutta 3-sylinteriä!
Vastaa Viestiin