Renkaat
Renkaat
Pitää taas pian vaihtaa Jotaan renkaat. Mitäs raati suosittelee. Mynetmotossa näkyy olevan tarjolla BT45, Lasertec ja Sport Demon. Hinta noilla on jotakuinkin sama. Kokemuksia/ suosituksia kyselee, Sami.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Renkaat
Moi
Mulla on Bridgestonesta huonoja kokemuksia painavissa pyörissä, sulivat alle 4000 km aikana. Pikkupyörissä kestivät hyvin. Mutta maailma muuttuu, tilanne voi olla tällä hetkellä ihan toinen. Rengastestejä kun lueskelee mp-lehdistä, niin voittaja ja ominaisuudet vaihtelee vuosittain. Eikä näitä nykyisten kyykkyjen renkaita edes valmisteta meidän kokoina, joten niillä testeillä ei taida meille olla mitään merkitystä.
Martti
Mulla on Bridgestonesta huonoja kokemuksia painavissa pyörissä, sulivat alle 4000 km aikana. Pikkupyörissä kestivät hyvin. Mutta maailma muuttuu, tilanne voi olla tällä hetkellä ihan toinen. Rengastestejä kun lueskelee mp-lehdistä, niin voittaja ja ominaisuudet vaihtelee vuosittain. Eikä näitä nykyisten kyykkyjen renkaita edes valmisteta meidän kokoina, joten niillä testeillä ei taida meille olla mitään merkitystä.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
Re: Renkaat
Noita sport demoneita olen käyttänyt takana ei kestä kuin 5-6000 km. Muuten ominaisuudet on mulle riittävät, kun ei paljon vaadi.
Leo
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Laverda 1000 3C -74
Laverda 1200 -78
Laverda jota 120 -82
Laverda RGS Corsa -84 2 X
Re: Renkaat
Kyllä ne vaan kehuu laverdafoorumilla noita Bridgestone BT45 renkaita, mutta tiedä näistä. Tilasin nyt kuitnkin Metzeler Lasertecit, kun olin edelliseen satsiin tyytyväinen. Tuossa välissä oli ne halpis Maxxis renkaat, niilläkin mentiin reilu 8000km...
Pääsääntöisesti minulla näyttää menevän n. 1,5 eturengasta/1takarengas.
Pääsääntöisesti minulla näyttää menevän n. 1,5 eturengasta/1takarengas.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Renkaat
Moro
Vaihdoin eturenkaan RGS:ään ja tuli ongelmia kun renkaan jalka ei noussut kunnolla olkapäälle. Rengas on Michelin pilot active. Jumputtaa vaan vaikka kuinka rasvasi ja laitoin 8 bar painetta. Meni hermot ja ostin mitas Mc50f kumin, se on paljon löysempi ja putoaa vanteelta käsin jos on rasvattu. En päässyt jumputuksesta eroon, vanne kiero. Näillä mennään tämä syksy, talvella pitää keksiä lääke.
Martti
Vaihdoin eturenkaan RGS:ään ja tuli ongelmia kun renkaan jalka ei noussut kunnolla olkapäälle. Rengas on Michelin pilot active. Jumputtaa vaan vaikka kuinka rasvasi ja laitoin 8 bar painetta. Meni hermot ja ostin mitas Mc50f kumin, se on paljon löysempi ja putoaa vanteelta käsin jos on rasvattu. En päässyt jumputuksesta eroon, vanne kiero. Näillä mennään tämä syksy, talvella pitää keksiä lääke.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
- italosound
- club member
- Viestit: 790
- Liittynyt: 27. Loka 2008 08:31
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Renkaat
Moi
Uusi rengas on nyt ilman sisärengasta, koska se nousi siten paremmin päälle. Pitänee mittailla vanteen olkapään leveys ja tubeleskummin jalan leveys. Rupesi mietityttämään onko jalka leveämpi kuin olkapää, koska näitä ongelmia on RGS:n etuvanteen kanssa ollut aiemminkin. Sisärenkaallisen kummin jalka ainakin on silmämääräisesti paljon kapeampi.
Martti
Uusi rengas on nyt ilman sisärengasta, koska se nousi siten paremmin päälle. Pitänee mittailla vanteen olkapään leveys ja tubeleskummin jalan leveys. Rupesi mietityttämään onko jalka leveämpi kuin olkapää, koska näitä ongelmia on RGS:n etuvanteen kanssa ollut aiemminkin. Sisärenkaallisen kummin jalka ainakin on silmämääräisesti paljon kapeampi.
Martti
750 SF -70
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
1000 3CL -79
1000 3CL Jota -81
RGS 1000 -83
SFC 1000 -86
OR 600 Atlas -87
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Renkaat
Mä aion testata SFC:hen seuraavalle kierrokselle Continentalin Road Attack/Classic Attack renkaita. Ne oli testivoittajat jokin aika sitten MP Motorradissa, etenkin märän kelin pitoa kehuttiin ja ajettavuutta kaikissa olosuhteissa. Tällä hetkellä Allrightilla on Road Attack 3:a myynnissä Laverdaan sopivaa kokoa eteen ja taakse (ilmeisesti testin renkaista uudempi versio), tosin hintakin on aika hyvä.
Noi Continentalit on vyörenkaita, joten niiden sopivuudesta pariksi toisille ei vyörenkaille en osaa sanoa. Toisaalta niitä kehuttiin myöskin sivusuunnassa todella tukeviksi, jonka vähäisyys yleensä siis aiheuttaa epäsopivuuden muun tyyppisten renkaiden kanssa samaan ajoneuvoon.
Minusta noi Pirellin Sport Demonit menivät pilalle siinä vaiheessa kun niiden tuotanto siirrettiin Brasiliaan. Pahin ongelma on minusta kumilaatu, joka on aivan eri tuntuista. Itselläni ei ole Bridgestonesta (Japani) ja Kendasta (Taiwan) kuin huonoja kokemuksia. Bridgestonessa samoin kuin monissa muissakin jaappanin nakeissa oli todella ohuet seinämät ja vaativat kovat paineet. Ongelmia oli myös vesikelin pidossa samoin kuin Kendassa. Kenda meni kuin jäällä kun edes vähän aamukastetta näki.
Ylläoleva koskee ainakin niitä muutamia rengasyksilöitä, joita itselläni on ollut käytössä. Se ei välttämättä ole koko totuus.
Noi Continentalit on vyörenkaita, joten niiden sopivuudesta pariksi toisille ei vyörenkaille en osaa sanoa. Toisaalta niitä kehuttiin myöskin sivusuunnassa todella tukeviksi, jonka vähäisyys yleensä siis aiheuttaa epäsopivuuden muun tyyppisten renkaiden kanssa samaan ajoneuvoon.
Minusta noi Pirellin Sport Demonit menivät pilalle siinä vaiheessa kun niiden tuotanto siirrettiin Brasiliaan. Pahin ongelma on minusta kumilaatu, joka on aivan eri tuntuista. Itselläni ei ole Bridgestonesta (Japani) ja Kendasta (Taiwan) kuin huonoja kokemuksia. Bridgestonessa samoin kuin monissa muissakin jaappanin nakeissa oli todella ohuet seinämät ja vaativat kovat paineet. Ongelmia oli myös vesikelin pidossa samoin kuin Kendassa. Kenda meni kuin jäällä kun edes vähän aamukastetta näki.
Ylläoleva koskee ainakin niitä muutamia rengasyksilöitä, joita itselläni on ollut käytössä. Se ei välttämättä ole koko totuus.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Renkaat
Jos ymmärsin oikein, Pirelli on jo jonkin aikaa tehnyt taas renkaita Phantom-nimellä.
Koot tässä:
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... size-range
Muuten löytyisi koot SFC:hen, paitsi taakse on pykälää matalammalla profiililla.
Onko kukaan kokeillut tällaisia uuden sarjan Phantomeita?
Koot tässä:
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... size-range
Muuten löytyisi koot SFC:hen, paitsi taakse on pykälää matalammalla profiililla.
Onko kukaan kokeillut tällaisia uuden sarjan Phantomeita?
Viimeksi muokannut JouniSFC1000, 30. Syys 2017 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
Re: Renkaat
Phantomeista ei ole kokemuksia, Michelin Pilot Activet on olleet alla nyt 7000 km. Menee jatkoon. Pitävät hyvin kiinni tiessä niin kuivalla kuin märällä.
Muuten ajaminen ei ole enää kovin nautinnollista. Alkaa olla vähän viileää. Näpit kohmeessa puolen tunnin jälkeen. Tihkusadetta ja rankkaa sumua ollut jo päiväkausia, vaan ajelulla on käyty. Näkyvyys parani huomattavasti kun vahasin visiirin Pledge huonekaluvahalla. Nyt ainakin maantienopeuksissa pisarat pakenee visiiristä.
Muuten ajaminen ei ole enää kovin nautinnollista. Alkaa olla vähän viileää. Näpit kohmeessa puolen tunnin jälkeen. Tihkusadetta ja rankkaa sumua ollut jo päiväkausia, vaan ajelulla on käyty. Näkyvyys parani huomattavasti kun vahasin visiirin Pledge huonekaluvahalla. Nyt ainakin maantienopeuksissa pisarat pakenee visiiristä.
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!
- JouniSFC1000
- administrator
- Viestit: 706
- Liittynyt: 13. Helmi 2012 19:13
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Renkaat
Noita Michelinejä on monet kehuneet.
Meillä oli tänään Automuseon MP-jaoston kauden päätösajo Tytyrin kaivosmuseoon. Hyvin tarkeni ajaa, ulkolämpötila oli +8. Kelien puolesta harkitsen tässä taas kulkupelin vaihtoa Helkamaan, kunhan nyt sais sen takasin nippuun. Ei siinä enää sen suurempia, vähän paikkamaalausta ja takapyörään pitäis vaihtaa tilaamani Symoticin rosteripinnat. Mopokauppiaat olivat myyneet mulle mitä lie merkittömiä pinnoja, olivat koko ajan poikki eikä siitä jatkuvasta pinnaamisesta tullut missään vaiheessa loppua.
Meillä oli tänään Automuseon MP-jaoston kauden päätösajo Tytyrin kaivosmuseoon. Hyvin tarkeni ajaa, ulkolämpötila oli +8. Kelien puolesta harkitsen tässä taas kulkupelin vaihtoa Helkamaan, kunhan nyt sais sen takasin nippuun. Ei siinä enää sen suurempia, vähän paikkamaalausta ja takapyörään pitäis vaihtaa tilaamani Symoticin rosteripinnat. Mopokauppiaat olivat myyneet mulle mitä lie merkittömiä pinnoja, olivat koko ajan poikki eikä siitä jatkuvasta pinnaamisesta tullut missään vaiheessa loppua.
SFC 1000 Classic 1989
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964
LB 125 Uno Custom 1986
Ducati Paso 750 1990
MZ RT125/3 1961
Matchless G2 CSR 1964